Mikołów miastem Wielkich :)

"Okno" - obraz autorstwa Krzysztofa Rzeźniczka



...pamiętam jak malował portrety całej mojej rodzince (znajomy mojego brata), któregoś dnia zobaczyłam swój portret w domu na ścianie :), miesiąc później portret Taty, Brata i Mamy :) Urzekł mnie swoją wrażliwością. Potem przeczytałam, że Krzysiu ma swoją galerię w Mikołowie. Nie omieszkałam zaglądnąć. Obrazy, szczególnie akty zwróciły moją uwagę :)
No i wkońcu
Grand Prix ex-aequo za obraz "Okno" co dopięło mój zachwyt nad twórczością Krzysia Rzeźniczka.

Grand Prix Fundacji im. Franciszki Eibisch dla Krzysztofa Rzeźniczka,
którego serdecznie pozdrawiam i gratuluję!!!

Wyjaśniając, Fundacja im. Franciszki Eibisch utworzona została z woli wybitnego artysty malarza, kolorysty, profesora Eugeniusza Eibischa (1896-1987) z kręgu Ecole de Paris, laureata jednej z najbardziej prestiżowych na świecie nagród - nowojorskiej Nagrody Guggenheima. http://www.zpap.zgora.pl/wydarzenia_12-2006.htm

Polecam także artykuł :)
http://www.alfa.com.pl/slask/200612/s65.htm
zachęcam do odwiedzin mojego rodzinnego miasta Mikołowa,
skąd i Krzysztof Rzeźniczek pochodzi :)
http://www.emikolow.pl/modules.php?op=modload&name=My_eGallery&file=index&do=showgall&gid=1069

Twórcą "okna" jest kolejny Wielki Mikołowianin, który przebijał ciałem szklane witryny...Rafał Wojaczek już dziś stanowi dla wielu mit. Mitologia jest rzeczą, jaka ma sens w dzisiejszych czasach. (...) Cały czas podążamy śladami własnych mitów, głównie z młodości...Patrząc na życie i twórczość Wojaczka, który wywędrował do Krakowa gdzie rozpoczął studia na Uniwersytecie Jagiellońskim odnajduję siebie...

OKNO

Głowa jest zimna Gwiazda chłodzi przełyk
tylko okno płonie we krwi
Lubię być obcy pod Twoim oknem
jakby na pół urodzony.
Myślę o Twoim brzuchu
ręce chowam za siebie
Teraz sprawdzam rysy swojej twarzy
jakbym je ustalał
z Twoimi wargami
Śmierć jest obojnakiem.

Zainteresowanych wierszami Rafała Wojaczka odsyłam do stron:

http://rafal_wojaczek.republika.pl/ http://jezyk-polski.eza.pl/materialy/poezja/rafal_wojaczek/rafal_wojaczek_biografia.htm

zdjęcie zrobił Paweł Krzyściak :)




Comments

Paweł said…
któregoś dnia zobaczyłam swój portret w domu na ścianie :)
tzn nie malował portretów tylko przemalowywał zdjęcie
Majmysza said…
Witaj! Trafiłam na Twojego bloga szukając informacji o Krzysiu Rzeźniczku. Jest wykładowcą na mojej uczelni i chciałabym się o nim conieco dowiedzieć. Zainteresowała mnie informacja o jego galerii - internet milczy na ten temat - możesz mi podać jej adres albo jakieś namiary?
Proooooszę.
die_biene@o2.pl
Z góry wielkie dzięki :)

Popular posts from this blog

Co widać w osadzie moczu?

Zapraszam na czereśnie...